HOMOSEXUALITET

Jag skrev om ett debattinlägg i skolan för någon vecka sedan och jag valde att skriva om homosexuellas rättigheter.
Tänkte skriva av en liten bit av mitt arbete :)

"Homosexuella har inte samma rättigheter som heterosexuella och det är sjukt. Om ditt barn eller din kompis skulle vara homosexuell och bli mobbad eller på något sätt nedtryckt pga det och att det kanske till och med går så långt att han eller hon tar livet av sig.
Är det så vi vill ha det och är det så det ska vara?
De flesta tänker väl att Gud skapade killen och tjejen för att det bara skulle vara så. Egentligen är vi alla precis likadana.

Glöm inte att hur Du än är så är Du speciell och unik!

Elin Landerup, Söderslättsgymnasiet i Trelleborg"


Detta var min åsikt och jag står för den!
Våga vara den du är, puss❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0